۱

استارت‌آپ‌ها چگونه می‌توانند حضور موثرتری در نمایشگاه الکامپ داشته باشند...

تکنولوژی | TECHNOLOGY زنگ تفریح | REST TIME استارت آپ | STARTUP

Image result for ‫عکس از الکامپ‬‎

برای بازدید از  ادامه مطلب بر روی کلید سمت چپ کلیک کنید همون زرد رنگ رو میگم (-_-)

نمایشگاه الکامپ ششم مرداد ماه برگزار خواهد شد و استارتاپ‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ گوناگونی در آن شرکت خواهند کرد. در نمایشگاه امسال شاهد حضور پررنگ کسب‌وکارهای نوپا و گروه‌های کوچکی هستیم که با ایده‌های بلندپروازانه خود، در الکامپ شرکت کرده‌اند و نمایشی از مجموعه خود را به ارمغان آورده‌اند.

شاید حتی شما یا دوستانتان جزو تیم این کسب‌وکارها باشد و غرفه‌ای در یکی از سالن‌های الکام استارز داشته باشید و در میان ده‌ها شرکت معروف و برندهای مطرح قرار بگیرید. در این مطلب سعی شده تا آداب غرفه‌داری در نمایشگاه‌هایی چون الکامپ ذکر شود تا شاهد حضور به مراتب بهتر و موثرتر تیم‌های کوچکی که شاید هنوز برنامه چندان دقیقی برای حضورشان در نمایشگاه ندارند باشیم.

آداب غرفه‌داری در نمایشگاه الکامپ

گفتگو و گفتگو و گفتگو با بازدیدکنندگان

حضور در نمایشگاه‌های فیزیکی به مثابه یک تبلیغ زنده است و نباید این فرصت را به همین راحتی از دست داد. البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید که الزاما نباید در نمایشگاه کسب‌وکار خود را تبلیغ و پروموت کنید بلکه در حقیقت باید از ابزاری چون برقراری دیالوگ و گفتگو با بازدیدکنندگان نبض بازار و سلایق را درک کنید.

نمایشگاه الکامپ همانند برنامه‌هایی چون نمایشگاه بهاره و نمایشگاه کتاب و... بازدید کننده فرعی کمتری دارد که صرفا برای تفریح پا به نمایشگاه گذاشته باشد و عموما افرادی که به آنجا می‌آیند، از فعالان یا حداقل علاقه‌مندان و مشتاقان اکوسیستم استارتاپی و حوزه فناوری کشور هستند.

این بازدید کنندگان را دست کم نگیرید چرا که آنها دقیقا آینه‌ای از مارکتی هستند که شما قصد ورود به آن را دارید. به بهانه اینکه سرتان شلوغ است بازدیدکنندگان را با دادن یک تراکت رها نکنید، بلکه یک گفتگوی طولانی و مفصل با آنها داشته باشید و خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنید.

آداب غرفه‌داری در نمایشگاه الکامپ

برای گفتگو چه کنیم؟

برای جذب افراد ژست خوش‌آمد گویی داشته باشید: لبخند و اینکه حواستان معطوف به بازدیدکنندگان باشد، نه گوشی و یا هرچیز دیگری. یادتان نرود در حین مصاحبت خودتان را در نقش یک مشاور و راهنما فرو ببرید تا فروشنده. این از اصول اولیه جذب اعتماد مشتریان در مبحث مارکتینگ است.

یک نکته ظریف دیگر که در این مبحث می‌گنجد هم بد نیست برایتان بگویم: حتما در ابتدای گفتگو نام فرد را سوال کنید و در حین گفتگو از نام او استفاده کنید.

با توجه به گستره ابعاد بین‌المللی نمایشگاه، شاید بد نباشد که یکی از افراد داخل غرفه شما بتواند لااقل به زبان انگلیسی هم گفتگو را برقرار کند.

آداب غرفه‌داری در نمایشگاه الکامپ

گرمای هوا را فراموش نکنید

نمایشگاه INOTEX امسال که در ابعادی بسیار کوچکتر برگزار شد، یادآوری خوبی بود برای اینکه نباید دمای ۴۰ درجه‌ای تهران این روزها را فراموش کرد. گفتیم که بهتر است با بازدید کنندگان دیالوگ برقرار کنید و طبعا برای برقراری این دیالوگ هم کوچکترین جزییات را نباید فراموش کنید، یادتان باشد فضای نمایشگاه در این تابستان داغ احتمالا بسیار گرم خواهد بود، شاید بد نباشد که سعی کنید به هر طریقی خوشبو باشید. بله! این جزییات ریز هم بسیار مهم هستند و صحبت کردن درباره آنها بسیار جدی است. تا بحث گرما و داغی مطرح است هم بهتر است یادتان باشد که داشتن آب خنک حتما از ملزومات غرفه‌تان لااقل برای خودتان است.

آداب غرفه‌داری در نمایشگاه الکامپ

طراحی غرفه واقعا تاثیری در جذب مخاطب دارد؟

لطفا جزو این دسته از افرادی نباشید که فکر کنید اگر غرفه‌تان یک غرفه بسیار ساده باشد یعنی خیلی خاص هستید. حتما در طراحی غرفه خود نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهید، این حرف بدان معنا نیست که حتما باید خرج‌های آنچنانی و زیاد برای دیزاین غرفه خود کنید، بحث اصلی در اینجا سلیقه است و می‌توان در عین سادگی غرفه‌ای آراسته و جذاب و خلاقانه ساخت.

آداب غرفه‌داری در نمایشگاه الکامپ

بعضی تبلیغات خلاقانه تر و البته هزینه بر تر هستند. انتخاب با شماست

بروشورهای تبلیغاتی‌مان چه باشد؟

سعی کنید بروشور و کاتالوگ‌هایی که برای نمایشگاه می‌آورید با مواردی که قبلا در کسب‌وکارتان داشتید تفاوت داشته باشد و مختص الکامپ باشد. این کار شاید هزینه اندکی برایتان بیافریند اما ارزش خاصی برای مخاطبین و دارندگان آن می‌بخشد. ضمنا فراموش نکنید که لزوما بازدیدکننده و مشتری مجموعه شما یک آدم فنی و حرفه‌ای نیست و بهتر است که متون تبلیغاتی‌تان یک متن ساده و بی‌آلایش باشد. از به کار بردن اصطلاحات فنی و آنچنانی و پر طمطمراق بپرهیزید که گاهی جواب معکوسی می‌دهد و باعث دور انداخته شدن بروشورهایتان خواهد شد.

آداب غرفه‌داری در نمایشگاه الکامپ

آیا کارت ویزیت با خود داشته باشیم؟

صد درصد. اگر تا امروز کارت ویزیتی برای خودتان طراحی نکردید و آماده نکردید، زودتر دست به کار شوید چرا که هنوز وقت کافی دارید. فکر نکنید دنیای تکنولوژی و فناوری دیگر کارت‌های فیزیکی ویزیت را به فراموشی سپرده است، در همه جای دنیا هنوز کارت ویزیت نقش اصلی را برای معرفی دو نفر به یکدیگر دارد. کارت ویزیت را برای همه اعضای کسب‌وکار خود تهیه کنید و صرفا برای شخص مدیران مجموعه تهیه نکنید، ضمنا روش درست اینست که کارت‌های ویزیت را به صورت فله‌ای روی میز نچینید، آنها با تراکت و بروشورهای تبلیغاتی فرق دارند و صرفا برای روابط بیزینس مصرف می‌شوند و نباید بین دست و پا باشند.

فرم برای بازدیدکنندگان داشته باشیم؟

ترجیحا نه چرا که اگر شخصی ملاقات کننده جدی نمایشگاه باشد، احتمال زیاد کارت ویزیت با خودش خواهد داشت. اگر قصدتان استخدام است البته موضوع فرق می‌کند و شاید داشتن یک فرم چیز چندان بدی نباشد.

آداب غرفه‌داری در نمایشگاه الکامپ

زمان نهار چه کنیم؟

یکی از مشکلاتی که در نمایشگاه برای تازه‌واردها به چشم می‌خورد این پرسش است که نهار را باید چه کنیم؟ اولا که خیالتان راحت باشد و تهیه‌ غذاهای مختلفی در سطح نمایشگاه هستند که برایتان غذا می‌آورند و خودتان هم می‌توانید اغذیه‌ای بیاورید. اصلا پیدا کردن غذا مساله اصلی نیست بلکه در این بند از نوشته صرفا گوشزدی داریم درباره اینکه حتما با همراهان خود برنامه ریزی داشته باشید و همگی سروقت نهار نروید تا بازدیدکنندگان را از دست بدهید. حتما به نوبت نهار بخورید و همیشه یک نفر را برای پاسخگویی به مردم داشته باشید.

آداب غرفه‌داری در نمایشگاه الکامپ

شاید بد نباشد لباس های یکدست و رسمی برای تیم خود در نظر بگیرید.

و باقی قضایا

مواردی چون خوش لباس بودن، خوش‌ تیپ بودن، خوش برخورد بودن و با حوصله برخورد کردن از بدیهیات است و شاید لازم باشد این نکات را برای برخی از اعضای خود دوباره گویی کنید. تیپ‌های اسپرت یا هنری که این‌روزها در بین جوانان رواج دارد چندان برای چنین نمایشگاهی مناسب نیست و کارشناسان عقیده دارند بهتر است در الکامپ و نمایشگاه‌های رسمی، با پوششی رسمی‌تر ظاهر شد.

این نبایدها را فراموش نکنید:

  • در تمام طول نمایشگاه بایستید. پیامی که نشستن به بازدید کننده انتقال می‌دهد، آن است که برای آن ها اهمیتی قائل نمی شوید. همچنین بصورت نشسته با بازدیدکنندگان صحبت نکنید که نشانه ی بی احترامی به فرد مقابل است.
  • یادتان باشد شاید در زمانی بسیار کوتاه که شما در حال خواندن روزنامه یا رصد کردن فضای مجازی در گوشی‌تان هستید، دقیقا در همان لحظه ممکن است مشتری یا سرمایه‌گذاری را از دست بدهید. پس مراقب تک تک لحظات خود در نمایشگاه باشید.
  • در زمانی که با بازدیدکننده صحبت می کنید به هیچ عنوان ساعت خود را نگاه نکنید که این کار شما بی احترامی به او تلقی خواهد شد.
  • خود را دیر به محل نمایشگاه نرسانید و با برنامه زمانی نمایشگاه خودتان را هماهنگ کنید. حتما به موقع و قبل از ورود بازدیدکنندگان به غرفه برسید تا به برنامه ریزی‌هایتان برسید.
  • هرگز در و راه ورودی به غرفه خود را مسدود ننمایید.
برچسب ها استارت اپ

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">