۶

پلتفرم‌های تبلیغاتی ای‌نتورک و عدد با ادرو ادغام شدند

تکنولوژی | TECHNOLOGY زنگ تفریح | REST TIME تبلیغات | ADVERTISING



پلتفرم‌های تبلیغاتی ای‌نتورک و عدد در ادرو ادغام شده‌اند اما کارشان را در شرکت «کسب‌وکارهای نوپای خاورزمین» (ای‌نتورک)، که یک شرکت دانش‌بنیان است ادامه خواهند داد. تمام سهام این سه مجموعه نیز اکنون متعلق به هلدینگ PPG (پیشگامان پژواک پردیس) خواهد بود.

«علی جعفری»، مدیرعامل جدید خاورزمین در گفتگو با دیجیاتو در رابطه با جزییات این ادغام می‌گوید:‌

«سه مجموعه، تیم‌های جداگانه‌ای برای محصول و فروش داشتند و این هزینه‌های زیادی را برای هلدینگ PPG به وجود می‌آورد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا سه شرکت را در یک شرکت ادغام کنیم. برای مثال تیم پروداکت ای‌نتورک و عدد، با تیم پروداکت ادرو ادغام شده‌اند. قسمت فروش و کسب‌وکار را نیز خود ادرو به عهده گرفته است. اکنون در واقع شرایط به این‌گونه است که ای‌نتورک و عدد، به عنوان محصولات ادرو به کارشان ادامه می‌دهند.»

او همچنین خبر می‌دهد که تغییری در اسم، دامین و پلتفرم‌ها داده نخواهد شد و صرفاً ماهیت حقوقی تغییر کرده است. به گفته او، تیم‌ها نیز تا حدی چینش جدیدی پیدا کرده‌اند.

شایان شلیله، مدیرعامل سابق ای‌نتورک (کسب‌وکارهای نوپای خاورزمین) به تازگی در توییتر اعلام کرده بود که از این مجموعه جدا شده است. اکنون علی جعفری، مدیریت خاورزمین را برعهده گرفته که در واقع مدیریت‌کننده سه برند ادرو، ای‌نتورک و عدد شده است. این در حالیست که ای‌نتورک و عدد با ادرو ادغام شده‌اند اما مدیریت کلی توسط مجموعه خاورزمین انجام می‌شود. جعفری در پاسخ به چرایی این موضوع می‌گوید:

«شرکت خاورزمین، سابقه طولانی‌تری از ادرو داشت و از طرف دیگر دانش‌بنیان بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا همه پروداکت‌ها را به خاورزمین بیاوریم. اما در مجموع ۱۰۰ درصد سهام سه شرکت ای‌نتورک، ادرو و عدد، به هلدینگ PPG منتقل شده است؛ در نتیجه اکنون ماهیت مستقل حقوقی برای هیچ‌یک از این شرکت‌ها وجود ندارد و ما سهام‌دار PPG شده‌ایم.»

او در خصوص نقل‌و‌انتقالات مالی، اظهار نظر نمی‌کند اما صرفاً خبر می‌دهد که سطح کاری گسترش پیدا کرده است: «نمی‌توانم عدد دقیقی بدهم اما از سال گذشته تا کنون، مجموع فروش ۴۰ درصد بالاتر بوده است.»

اما در نهایت دستاورد ادغام این سه شرکت AD Tech به این شکل، چه دستاوردی دارد؟ جعفری در پاسخ به این پرسش به دیجیاتو می‌گوید: «مشکل بزرگ تبلیغات دیجیتال در ایران، داشتن پروداکت‌های موازی است که کمکی هم به بازار نمی‌کند. تصور می‌کنم که در آینده، سایرین هم به این نتیجه برسند که حتما نباید همه شرکت‌ها را بزرگ و با ساختار‌های هزینه‌بر بسازند و شاید M&A [ادغام و خرید] کاراریی محصولات را بالاتر ببرد.»

او اشاره می‌کند که جدایی شایان شلیله از ای‌نتورک، یک موضوع برنامه‌ریزی شده بوده و ارتباطی به فیلترینگ اخیر یا موضوعات دیگر نداشته است: «ای‌نتورک ۳ سال پیش به عنوان اولین سرمایه‌گذار به ادرو آمد. از همان زمان صحبت‌هایی شده بود که با بزرگ‌ شدن مجموعه‌ها، در نهایت یک مجموعه بزرگ‌تر داشته باشیم. این هدف‌گذاری از سه سال پیش انجام شده بود اما به نظرمان رسید که وقتش الان است.»

از سوی دیگر خود شایان شلیله، در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که اقدامات جدی در زمینه این ادغام، از چهار ماه گذشته آغاز شده است: «این اتفاق از چهار ماه پیش در جریان بوده و تیم‌های اجرایی سه شرکت ادرو، ای‌نتورک و عدد را یکی کرده‌ایم. علی جعفری به جای من مدیرعامل خاورزمین شده است.»

شلیله این احتمال که به خاطر مسائل مرتبط به سودآوری، ای‌نتورک با دو شرکت دیگر ادغام شده را رد می‌کند و می‌گوید: «این استراتژی‌ای بود که ما از سال گذشته در PPG داشتیم که شرکت‌های AD Tech، به شکل نزدیک‌تر با هم کار کنند. اتفاقی که امروز قطعی شده هم از همین‌جا سرچشمه می‌گیرد.»

مدیرعامل سابق ای‌نتورک همچنین تاکید می‌کند که برندها با هم ادغام نمی‌شوند و هر یک به شکل جداگانه به کارشان ادامه خواهند داد. وی دلیل خروج خود از ای‌نتورک را نیز ورود به مباحث جدید اعلام کرد.






نظرات (۶)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">